【オンライン講座】Inbound Marketing Strategy for Thai Tourists タイ人観光客向けインバウンドマーケティング戦略
概要
Thailand is one of Japan's significant inbound tourism market shares; about 1.3 million Thais visited Japan annually before the pandemic, the highest number among all the visitors from Southeast Asian Countries. Since Japan has decided to lift most COVID-19 border controls, Thai tourist demand is expected to increase significantly. However, their travel styles and destinations may change. This course provides viewpoints on marketing tourism products to attract Thai visitors after the pandemic by analyzing factors influencing tourism demand. Shizuoka is a focus case study. 【Learning Topics】 1. Historical background of Thailand and Japan's relationship 2. Japan's soft power in Thailand 3. Thai tourist behaviors and trends in visiting Japan 4. Marketing tourism products to target Thai tourists: the case of Shizuoka *この講座は、講義及び質疑応答を全て英語で行います。 【対象・おすすめの方】 旅行会社、DMOなどの観光・旅行の業界にお勤めの方、または興味がある方、 英語で開催される講座を受講してみたい方。 【定員】20名程度 申込受付を12月11日(日)まで延長しています!!
第1回 | 2022年12月16日(金) 18:30 ~ 20:00 |
講義+質疑応答 |
講師紹介
氏名 | Amnaj Khaokhrueamuang (カウクルアムアン アムナー) 静岡県立大学経営情報学部准教授 |
講師紹介 | 首都大学東京博士課程観光科学域修了。タイ・プラナコンラジャバット大学で英語を教え、和歌山大学で英語プログラムの観光科目を担当。静岡県立大学経営情報学部では観光マネジメントと国際観光などの科目を担当。 |
開講情報
会場 | ※ご自宅などから、PCやスマートデバイスなどを使って聴講してください。 お申込み手続き完了後、Zoomのアクセス用ID・パスワード等をメールで連絡いたします。 |
受講料 | 1,960円 |
開講日等 |
2022年12月16日(金)18:30〜20:00 1時間30分 |
申込締切 | 2022年12月11日(日) ※この講座は終了しました。多数のお問合せ、お申込みありがとうございました。 |
お問い合わせ・お申し込み
※右のリンクから申込書をダウンロードし、必要事項をご記入の上、FAX・郵送・電子メールにてお申込みいただくことも可能です。