Gastronomy Tourism Strategy for Inbound Markets
インバウンド向けガストロノミーツーリズム戦略
概要
Gastronomy is the art or activity of cooking and eating fine foods. Since the early 18th century, gastronomy has dominated the study of the relationship between culture and food. It is an interdisciplinary topic that includes discovering, tasting, experiencing, learning, researching, understanding, and writing about food. Therefore, gastronomy tourism is more than focusing on eating activities. Destinations worldwide are now developing strategies for gastronomy tourism to target inbound markets. This course provides viewpoints on marketing gastronomy tourism products to attract international tourists. Shizuoka’s tea culinary and tourism is a case study of creating a gastronomy strategy. Learning topics: 1. Concept of gastronomy tourism and gastrodiplomacy 2. Gastronomy tourism products and strategies 3. Marketing gastronomy tourism products for inbound markets: lesson learned from Umegashima’s gastronomical tea tourism project *この講座は、講義及び質疑応答を全て英語で行います。 【対象・おすすめの方】 旅行会社、DMOなどの観光・旅行の業界にお勤めの方、または興味がある方。 英語で開催される講座を受講してみたい方。 【定員】20名程度
第1回 | 2023年06月30日(金) 18:30 ~ 20:00 |
講義+質疑応答 |
講師紹介
氏名 | Amnaj Khaokhrueamuang(カウクルアムアン アムナー) 静岡県立大学経営情報学部准教授 |
講師紹介 | 首都大学東京博士課程観光科学域修了。タイ・プラナコンラジャバット大学で英語を教え、和歌山大学で英語プログラムの観光科目を担当。静岡県立大学経営情報学部では観光マネジメントと国際観光などの科目を担当。 |
開講情報
会場 | 静岡県立大学 草薙キャンパス (住所:静岡市駿河区谷田52-1) 一般教育棟3階 STUDIO(2310講義室) |
受講料 | 1,960円 |
開講日等 |
2023年06月30日(金)18:30〜20:00 1時間30分 |
申込締切 | 2023年06月26日(月) ※この講座は終了しました。多数のお問合せ、お申込みありがとうございました。 |
お問い合わせ・お申し込み
※右のリンクから申込書をダウンロードし、必要事項をご記入の上、FAX・郵送・電子メールにてお申込みいただくことも可能です。