Marketing Tourism Products for Asian Tourists
~アジア向け観光商品のマーケティング~
概要
Tourism products play a significant role in promoting and representing a destination by catering to specific groups of tourists. Japan's inbound tourism heavily relies on Asian tourists, who make up 85% of the international tourist market. They have unique preferences and travel styles that directly impact tourism products. This course offers insights into marketing tourism products to appeal to Asian tourists, using tea tourism as a case study. Learning topics: 1. Concept of tourism products 2. Tourism product interpretation 3. Tourist segmentation 4. Marketing tourism products for Asian tourists: a case of tea tourism ※この講座は、講義及び質疑応答を全て英語で行います。 【対象・おすすめの方】 旅行会社、DMOなどの観光・旅行の業界にお勤めの方、または興味がある方。 英語で開催される講座を受講してみたい方。 【定員人数】15名程度 ※10/11(金)まで募集期間を延長します。
第1回 | 2024年10月18日(金) 18:30 ~ 20:00 |
講義+質疑応答(ディスカッション) |
講師紹介
氏名 | Amnaj Khaokhrueamuang(カウクルアムアン アムナー) 静岡県立大学経営情報学部准教授 |
講師紹介 | 首都大学東京博士課程観光科学域修了。 タイ・プラナコンラジャバット大学で英語を教え、和歌山大学で英語プログラムの観光科目を担当。 静岡県立大学経営情報学部では観光マネジメントと国際観光など。 |
開講情報
会場 | 静岡県立大学 草薙キャンパス (住所:静岡市駿河区谷田52-1) 一般教育棟3階 STUDIO(2310講義室) |
受講料 | 1,960円 |
開講日等 |
2024年10月18日(金)18:30〜20:00 1時間30分 |
申込締切 | 2024年10月07日(月) |
お問い合わせ・お申し込み
※右のリンクから申込書をダウンロードし、必要事項をご記入の上、FAX・郵送・電子メールにてお申込みいただくことも可能です。